torsdag 21. november 2013

Betong hage/julenisser


I sommer fikk jeg det for meg at jeg ville ha en hagenisse. Jeg var på hver eneste interiørbutikk og hagesenter i mils omkrets, men fant ingen jeg likte. Så kom jeg over en silikonform for gips -,  betong- og lysstøping på Panduro. Denne nissen likte jeg og kjøpte to former. Kjøpte en 25 liters sekk med sement som man bare blander med vann, så var det bare å sette i gang. Nissene ble kjempesøte synes jeg. Har hittil støpt 15 stykker og solgt en del av de også. Det er litt om og men å få de fri for luftbobler. En må stappe massen ned i forma med en pinne og trykke ut luftboblene. Men en får fort taket på det. Det som er så kjekt med disse nissene er at de er helårs..hagenisse hele året bortsett fra jul, for da blir de julenisser.. hi hi :D Neste post på programmet ang nissene er å prøve å spraylakkere noen av dem...så fortsettelse følger ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar