søndag 3. juli 2011

Kan vi ha dessert i dag, mamma...?

Hmmm... Dessert? I dag? Må innrømme at jeg hadde ikke tenkt på dessert, selv om det er søndag og søndagsmiddag. Og for å være helt ærlig har jeg ikke så lyst på dessert nå om dagen.. det er jo fortsatt tidlig på sommeren og bikinien kunne jo gjerne vært litt mer romslig, så dessert er ikke akkurat første prioritet på handlelista. Men hvordan kan en stå i mot de store, uskyldige øynene som ser bedende opp på deg? Jeg gjennomsøkte skapene og fant ikke annet søtt en en halv pakke tørre rosiner og en boks hermetisert ananas. Men så oppdagen jeg en litt for moden mango som hadde blitt glemt på benken.. Mmmmmango er godt, tenkte jeg. Og mangoen var kjempe god, men litt for bløt til å spise på vanlig måte. Egentlig på kanten til å spises, men sååå utrolig søøøt. Jeg kjørte mangokjøttet i blenderen sammen med en håndfull isbiter og fikk den beste mangosorbeten jeg noensinne har smakt. Og det uten et gram tilsatt sukker.



Her er det som ble igjen etter Lille Smurfen hadde forsynt seg ;) Anbefales!

Som dere ser har jeg forandret layouten på bloggen. Ble den ikke fin? :)

2 kommentarer:

  1. Nam! Det både hørtes og ser godt ut!
    Og jeg syns bloggen din ble fin med den nye layouten :)

    SvarSlett
  2. Ja, anbefales absolutt :) Jeg kjørte den ganske lenge i blenderen og da ble konsistensen kremet og god :) Og Tusen Takk! :)

    SvarSlett