fredag 6. desember 2013

Hjemmelagde julegaver

Hvert år lager jeg nesten alle julegavene selv. Jeg synes det er så fint å få hjemmelagde julegaver..de blir så personlige så derfor prøver jeg å lage så mange som mulig. I tillegg er jeg jo, som de fleste har fått med seg, stor motstander av bruk-og-kast mentaliteten og å tråle kjøpesentrene rett før jul for å finne på noe å kjøpe strider veldig i mot det jeg står for. Men når det er sagt..i år blir det nok dessverre ikke mange hjemmelagde julegaver..hobbysakene er pakket ned i pappesker, klar til å bli flyttet til det nye fine huset vårt. Bare 9 dager til vi tar over nå.. tiden flyyyr.. Men jeg eeeelsker jo å sitte på Pinterest å se på hvor mye fint alle andre lager (kunne vel heller ha brukt tiden litt mer fornuftig, men men..), så jeg har samlet noen ideer derfra på noen hjemmelagde julegaver som er forholdsvis enkle å lage. Enjoy! :)



 
Mal forbokstaven til gavemottaker på et kubbelys,  pakk det inn i cellofan og pynt med fine bånd.


 
Har du lysstubber liggende? smelt de og lag lys i vakre, gamle kaffekopper. Ny veke kan du kjøpe på hobbybutikker.


 
Norgesglass og syltetøyglass kan brukes til utrolig mye. Hva med å lage et sysett med nålepute?


 
Putt ingrediensese til en deilige kjeks i et glass og pynt glasset med stoff, bånd og merkelapp. (Obs! Bruk kun de tørre ingrediensene i glasset. Oppskriften skriver du inn i merkelappen)

 
Gjenbruk et norgesglass eller syltetøyglass som et manikyr sett. Kjøp neglelakk, neglefil, krem og bomull og putt det i glasset. Pynt det med tekstiler og bånd :)



Gi bort deilige muffins eller kjeks som du baker selv og bruk pringles esker som innpakning. Kjøp scrapbookingark eller bruk gavepapir å dekorer boksen med. Holdbart og dekorativt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar